
Általános kurzusaink kommunikáció-központúak és a mindennapi életben használatos nyelvi eszközök fejlesztésére szolgálnak. „Hallgató-barát” Ih tematikáink, lépésről-lépésre segítik a nyelv elsajátítását, miközben azonnal használható nyelvtudást biztosítanak, a fent olvasható mottónk elveinek követésével.
A verbális kommunikáció mellett természetesen hangsúlyt fektetünk az írásbeli, illetve a receptív készségek (olvasás és hallás utáni szövegértés) fejlesztésére is, miközben a nyelvtant és az új szavakat szövegkörnyezetben, a való életben előforduló példákon keresztül mutatjuk be és tanítjuk meg. Csoportjaink összetétele gyakran nemzetközi, ezért hallgatóink „rá vannak kényszerítve” a célnyelv használatára, és autentikus környezetben gyakorolhatnak.
Kurzusaink 40 órás, egymásra épülő modulokból állnak (egy szint = egy modul), de tanfolyamainkhoz, a szintfelmérő teszten megfelelő eredmény elérése esetén menet közben is lehet csatlakozni. Eszerint a rendszer szerint, az elérni kívánt szintig annyiszor 40 órát kell venni, ahány modulnyi különbséget a felmérő teszt mutat. Szintrendszerünket az Európa Tanács Európai Nyelvi Keretrendszeréhez igazítottuk, ezáltal biztosítva a tudásszintek nemzetközileg is használatos, elismert és egységes meghatározását. (A szintrendszer ismertetését lásd az alábbi táblázatban.) Ez nagyban segíthet külföldi nyelvtanulás esetén is, hiszen Európában mindenhol eszerint a kódrendszer szerint sorolják be a hallgatókat.
Tanfolyamainkon a New English File, illetve a Speak Out tankönyv sorozatokat használjuk, melyek beszéd- és hallás utáni szövegértési feladatokon keresztül, jól érthetően mutatják be a nyelvtant, fejlesztik a szókincset, ezáltal egyszerre fejlesztve és tanítva a nyelv több területét is. Mindkét sorozat tartalmaz autentikus (nem átírt, „lebutított”) anyagokat, illetve a mindennapi életben szükséges, írásbeli kommunikációhoz szükséges feladatokat is (pl. önéletrajz, hivatalos/baráti email, stb).
Annak érdekében, hogy csoportjaink azonos tudásszinten álló hallgatókból álljanak, az iskolánkban kidolgozott, nemzetközi szinten is használt írásbeli és szóbeli szintfelmérést alkalmazunk.